Skip to main content

Kelebihan Surah Yusuf Ayat 4 , Surah Thahaa Ayat 39 , Surat An Nisa ayat 84



Kelebihan Surah Yusuf Ayat 4.

Penerangan: Ayat tersebut diatas mempunyai khasiat untuk menarik perhatian dan mendatangkan kecintaan pada orang yang melihat kita. Caranya adalah bacalah ayat diatas tiga kali sebelum bertemu orang yang ingin kita jumpa. Insya Allah orang tersebut akan menaruh rasa kecintaan pada kita.


Surah Thahaa Ayat 39.

Penerangan: Setiap kali kita bertemu atau bersua dengan suami atau isteri, bacalah ayat ini. Untuk dapatkan kesan yg baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah sekadar dengan hanya membaca di dalam hati. Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua-dua ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.

 Surat An Nisa ayat 84.
Penerangan : Sesuai dengan nama surahnya iaitu An Nisa artinya wanita maka khasiat ayat ini adalah untuk menarik perhatian para wanita khususnya calon isteri agar tetap setia. Caranya adalah bacalah ayat diatas sebanyak 41 kali dalam keadaan berwudhu lalu ditiupkan pada makanan tersebut dihidangkan pada wanita yang disukai. Insya-Allah pada jiwa wanita tersebut timbul rasa cinta dan kasih sayang kepada kita.


Alhamdulilah.. usai suda perkongsian ilmu.. Moga dengan mengamalkan ayat ini kita terhindar dari mempercayai perkara karut yang nyata dan jelas m'syirikkan ALLAH S.W.T.. 
                    Mudah-mudahan hidup kita sentiasa diberkati oleh ALLAH S.W.T..

Comments

Popular posts from this blog

Pengumpulan Tugas Kelas XI TKJ - 2021-2022

Berdasarkan pembelajaran luring dari saya atas nama Pratama Gilang Firmansyah, S.Kom., MM silakan anda untuk mengunjungi Link berikut untuk melakukan pengumupulan tugas  dan yang saya sampaikan tadi  1.  Pengumpulan Tugas  Untuk siswa kelas XI Teknik Komputer dan jaringan silakan mengumpulkan tugas pada link dibawah ini sesuai dengan link yang sudah saya bagikan  Disini      Terima kasih  Wassalamualaikum wr.wb

Membuat topologi jaringan menggunakan routing static dengan cisco packet tracer

  Apa yang dimaksud routing static ? Static Routing atau Routing statis adalah sebuah router yang memiliki tabel routing statik yang di setting secara manual oleh para administrator jaringan. Routing static merupakan pengaturan paling sederhana dalam suatu jaringan komputer. Nah, disini kita akan belajar contoh penggunaan dari routing static tersebut. Contohnya seperti yang akan kita lakukan dibawah, selamat belajarr :) Buka aplikasi cisco packet tracer kemudian kita letakkan 2 router, 2 switch dan terdapat 2 PC pada masing-masing router. Pada gambar dibawah, hubungkan PC dengan Switch dan Router dengan Switch. Untuk menghubungkan Router dengan Router kita menggunakan kabel Cross. Pada gambar dibawah terdapat beberapa kab e l untuk menghubungkan sebuah jaringan yang bisa dilihat di cisco packet tracer. Namun untuk menghubungkan perangkat yang berbeda device, contohnya seperti PC dan Switch digunakan kabel Straight, namun jika perangkat sama seperti Router dengan router maka digunakan k